Vaikutamme itse unelma-asiakkuuksien syntymiseen ratkaisevasti
Mekonomen Yrittäjä, Robin Myrevik, Pietarsaaresta tietää että hyvä palvelu on ratkaisevaa ja asiakaspalvelijan hyvä mieli tarttuu myös asiakkaaseen. Robin toivoo että jokainen asiakas voi luottaa siihen että auton voi jättää heille huoletta.
Mitä teit aiemmin työksesi ja kuinka ryhdyit Mekonomen-yrittäjäksi?
Olin rakennustarvikemyyjänä ja kallioporaaja, koulutukseni on rakennusmies. Kouluttaudun parhaillaan yrittäjätutkintoon vaikka ammattia onkin jo takana.
Onko yrittäjyydessäsi jokin motto tai filosofia?
Kannattaa aina miettiä että palkata itseään kyvykkäämpiä! Omat rajat tunnistaen pystyy tekemään rajat ja itsenäisten, taitavien ja ahkerien ihmisten palkkaaminen ja työhyvinvointi auttavat kaikkeen. Hyvä henki työpaikalla on a ja o. Silloin asiakkaatkin viihtyvät.
Millä Mekonomen erottuu kilpailijoista?
Yrittäjäksi ryhtyessä minulla oli useampia vaihtoehtoja ketjuksi. Mekonomen oli osaltaan alueellinen päätös, alueellamme asuu paljon ruotsinkielisiä. Mekonomen myös oli avoimempi neuvotteluissa. Tiesin mitä saan. Toivon, että sama rehellisyys välittyy asiakkaillemme.
Mitä itse teet joka päivä asiakastyytyväisyyden eteen?
Kun itse on hyvällä mielellä, tulee asiakaspalvelu itsestään ja hyvä mieli siirtyy kun myös tiedän yksityiskohtaisesti mitä asiakkaan autolle on tehty ja voin kertoa sen. Myös asiakkaalta tulleen positiivisen palautteen välittäminen tekijöille ruokkii hyvää palvelua.
Millainen on rehellisyyden ja asiakkaiden kohtaamisen merkitys?
Rehellisyys on ehdottoman tärkeää. Asiakkaan tulee tietää että teemme vain tarpeellisia töitä ja tarkistamme myös asiakkaiden pyytämien töiden tarpeellisuuden ja annamme vain suosituksia jotka ovat asiakkaan eduksi.
Minkälainen porukka sinulla on töissä?
Meillä on kahdeksan miestä ja yksi nainen tällä hetkellä, taustoina on varaosamyynnistä ja autohuollosta ja korjaamopäälliköstä ja itse olen suuntautunut asiakaspalveluun ja myyntiin. Töissä on tavallisia perheellisiä ihmisiä. Keski-ikä meillä on aika nuori, alle 30.
Kuka on auttanut sinua urallasi?
Minua ovat auttaneet kollegat Mekonomen-ketjussa. Sparraamme tekemistä paljon. Ruotsin Mekonomenilta sain alussa paljon apua.
Millainen on unelma-asiakas?
Unelma-asiakas tulee ilman ennakkoluuloja ja onnistumme luomaan luottamuksellisen suhteen jolloin saamme tehdä työmme parhaalla mahdollisella tavalla. Vaikutamme itse unelma-asiakkuuksien syntymiseen ratkaisevasti.
Millaisen kuvan toivoisit asiakkaalle jäävän Mekonomenista?
Haluaisin että asiakas voi luottaa, että auton voi jättää meille huoletta. Myös puitteet ja kokemuksemme välittyminen ovat tärkeitä.
Mitä töitä tehdään eniten?
Kausihuollot ovat isoimmassa roolissa ja hyvä niin, silloin autot pysyvät kunnossa kun ne huolletaan säännöllisesti.
Onko autohuollosta yleisiä harhakäsityksiä?
Monia erikoisia tarinoita tietysti on. Rahaan liittyvät ovat yleisiä. Siksi ilmoitamme aina kustannuksista tarkasti. Pyrimme aina olemaan luotettavia.
Millaisia haasteita autohuollossa on?
Kapasiteetin hallinta on joskus haastavaa, kun työn pitäisi kulkea koko ajan ja asiakkaat tietysti toivoisivat nopeasti aikaa. Harmillisinta on jos vaikka varaosatoimitus on väärä tai vaikeasti saatava ja asiakas joutuu käymään useaan kertaan tai odottamaan. Sen haluaisin eliminoida minimiin.
Mitä teet vapaa-aikanasi?
Urheilen paljon, pelaan jääkiekkoa ja treenaan kuntosalilla voimanostoa. Perhe vie tietysti ottaa suuren osan ajasta. Minulla on vaimo ja kolme lasta. Valmennan LBK:ssa vanhimman pojan jalkapallojoukkuetta.